May 2, 2013

Alman Usulü Kurşun Dökmece

Eveeet sonunda şu kurşun dökme muhabbetine geçebilirim. Alman usulü kurşun dökmece -döktürmece demiyorum;)- bizde kötü ruhları, uğursuzlukları gidermek üzere yapılan bir gelenekken Alman versiyonunda oyun haline dönüşüyor. Gördüğünüz şekilli kurşunlar önce güzelce mum ışığında eritiliyor, sonra cos diye suyun içine atılıyor ve sonrasında çıkartılıp yorumlanıyor. Gerçekten de çok ilginç şekiller çıkabiliyor bu arada! Bir de siz göz atın;)

So that i finally i will finally tell you the version of lead cast German. While we do that in our tradition to send away evil spirit and bad luck, Germans use it as a game. As you see we melt the shaped leads and then throw it into a water full bowl and interpret the new shape of it. Honestly we saw really different shapes! 












2 comments:

  1. ehe evet Avusturya'nınki ile aynıymış tahmin ettiğin gibi. Benim en sevdiğim kısmı kurşunun eriyişini izlemek :)
    www.tasarimyagiyor.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. ben de sana haber verecektim bak koydum diye;) ben en çok yorumlama kısmında eğleniyorum. =)

    ReplyDelete